מתי כדאי לתת לילד לישון בבית של חבר?

כמעט כל הילדים עוברים את השלב הזה ושואלים את הוריהם את השאלה המפורסמת: "אפשר ללכת לנתן לישון הלילה?" » אם זו הפעם הראשונה שילדכם מביע משאלה כזו, אתם עלולים להיות מאוד מופתעים. אבל זהו שלב נורמלי לחלוטין בהתפתחותו.

האם באמת יש גיל?

כל הילדים שונים, ולכן לא יהיו להם לא אותו רצון בו זמנית. לכן אין גיל אמיתי, למהדרין, שבמהלכו יותר נכון לתת לילד ללכת לישון אצל חבר. זו בעיקר שאלה של בגרות, ולדעת בשבילו אם הוא באמת מרגיש מוכן לישון. זהו צעד אמיתי עבור הילד, כי הוא לא בהכרח רגיל לישון בשום מקום מלבד בבית.

חלק מהילדים עשויים להראות את הרצון הזה מוקדם מאוד, בעוד שאחרים עשויים להרגיש מוכנים עד הרבה יותר מאוחר. אין כללים בנושא זה. אם הילד עצמו נראה מאוד מוטיבציה ושמח מהרעיון לבלות לילה בבית של חבר, אז אין אין סיבה לסרב לו. עם זאת, זה גם חסר טעם להכריח אותו לעשות זאת, אחרת הוא יחווה חסימה של ממש. אז זה הכרחי לעודד אותו לעשות זאת כדי שיתמודד עם הפחדים שלו, אבל אל תדחף את זה.

עם זאת, אם בגיל 8 ומעלה הילד עדיין מסרב באופן מוחלט לישון בבית של חבר, אז יתכן שזה בעצם מסתיר אוּמלָלוּתשחשוב לזהות.

"אירוע" להכנה

כדי שהכל יעבור בצורה חלקה ככל האפשר, ההורים משני הצדדים צריכים לשחק יחד כדי שהילדים ירגישו בנוח. קודם כל, חשוב ש ההורים מכירים אחד את השני ושהם יכלו לדון בזה קודם. זה יאפשר גם להורי הילד המוזמן להיות רגועים לראות עם מי הם ישאירו את הילד שלהם ללילה. ביחד, ההורים חייבים להסכים על הכלליםאבל גם המיוחדות של הילדים (אלרגיות, טקסים לפני השינה, פחדים וכו').

הילד חייב להרגיש רגוע ומעל לכל אסור להיות מושפע מהספקות או החששות של הוריו. חייב לכן לקחת על עצמולמרות שזה נורמלי לחלוטין שהורים חרדים.

גם אם הילד היה שמח ללכת לישון בבית חברו, גם בהחלט ייתכן שהוא משנה את דעתך בשנייה האחרונה. כאן שוב, חשוב לעודד אותו לעשות זאת על ידי הבטחה לו שיהיה לו טוב, מבלי להכריח את ידו. שם ההחלטה הסופית חייבת להגיע ממנו. לכן לא צריך לתלות תקוות גדולות מדי לגבי הלילה הראשון הזה, שכן תפנית במצב יכולה לקרות מהר מאוד.

כדי להרגיע אותו כשהוא יגיע לשם, אתה יכול להבטיח לו לבצע שיחת טלפון מהירה לפני שהוא הולך לישון. זה יאפשר לו ללכת לישון יותר בשלווה, וגם לך. אתה יכול גם, כשאתה מכין את הדברים שלו, להחליק לו הודעה קטנה או פינוק קטן כדי שירגיש שאתה עדיין מוכן.

ערב מוצלח, או לא

בהחלט ייתכן שהערב הזה יעבור בצורה מושלמת וחלקה, או להפך. אם הורה של המארח מתקשר אליך ואומר שהילד שלך לא הפסיק לבכות מאז שעזבת ושנראה שזה לא עובר אליו, לכן עדיף לבטל את המסיבה ולך לאסוף אותו. עם זאת, אם זו רק אכזבה קטנה בזמן היציאה, זה לא אומר שהערב הולך להיות רע.

כהורה של האורח הקטן, כדאי גם להימנע מניצול הזדמנות זו כדי לאפשר לעצמך מפלט קטן. הילד חייב להיות מסוגל לדעת שאתה לא רחוק ממנו ושתהיה שם אם הערב לא ילך טוב.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתי הזמן הנכון לתת לילדיכם לשטוף את עצמם?

משחק עם ילדך: האם זה באמת חשוב?