מאיזה גיל ילד יכול ללכת לבד?

תחילת לימודים היא בדרך כלל אירוע חשוב מאוד בחייהם של ילדים, כי זה יהיה חיי היומיום שלהם במשך שנים רבות. בית הספר מסמן גם את תחילת העצמאות של הילדים. זו גם הסיבה שכשהם גדלים, ההורים נוטים לתת להם קצת יותר חופש. זה כולל לתת להם ללכת לבד לבית הספר. שלב מלחיץ להורים שאף פעם לא באמת יודעים מתי הגיע הזמן המתאים לכך.

הילד חייב להרגיש מוכן

לפני שתצאו לצעד הגדול הזה, עליכם לוודא שילדכם בריא מוכן לחצות אותו. ללכת לבית הספר לבד מייצג למעשה א אחריות אמיתית מי יכול לְהַפחִיד כמה. הילד חייב בעצם להיות מודעים לסכנות שהוא עלול להיתקל במסלולו ולכן חייב להיות מסוגל להבטיח את הבטיחות שלך. כדי לגלות אם הוא מוכן לקחת על עצמו את המשימה הזו, אתה חייב להתבונן בו במשך זמן רב על מנת לראות מהן תגובותיו במצבים בהם עליו להיות אחראי. לדוגמא: האם הוא מסוגל לשטוף את עצמו לבד, לארוז את התיק ללא עזרה מבחוץ או שהוא נהנה ללכת לישון בבית של חבר?

אלו אלמנטים קטנים שיאפשרו לכם לראות אם הוא מוכן או לא לצעד הגדול הזה לקראת קצת יותר עצמאות. אם אתה חושב שהגיע הזמן שהוא ילך לבד לבית הספר, אתה עדיין צריך לדבר איתו על זה כדי לשאול את דעתו. חלק מהילדים אולי נראים מוכנים, אבל עדיין לחוץ כאשר עושים זאת. לכן כדאי במיוחד שלא אל תכריח את זה לכל דבר ופשוט תחכה גם לו מראה עניין לשינוי הגדול הזה.

ילדים חזרה לבית הספר ילקוט בית ספר ההוריםילדים חוזרים לבית הספר ילקוט הורים
קרדיטים: iStock

האם יש גיל אידיאלי לתת לו ללכת לבית הספר לבד?

קשה לתת גיל אידיאלי לאפשר לילדים ללכת לבד לבית הספר. יש לומר שכל הקטנים שונים וכל לא מתפתחים באותו קצב, במיוחד כשמדובר בנטילת אחריות מהסוג הזה. זה עדיין היה נראה בסביבה 8 שניםהילד הוא מודעים לסכנות ולכן יכול לאמץ התנהגויות טובות מתמודד עם זה. עם זאת, לא כל למידה נרכשת בהכרח. ילדים ממש עוברים תקופות של רגרסיה מי עלול להטיל ספק ביציאה לבית הספר לבד.

לכל הפחות ניגוד אוֹ בעקבות סכסוךהילד יכול אז לָסֶגֶת עד כדי כך שהוא מסתכן לשכוח את כל אמצעי האבטחה להגיע לבית ספר. לכן החלטה זו יכולה להיות באופן שיטתי תִשׁאוּל בהתאם למצב הנפשי של הילד.

יש ליישם בקפדנות כללי בטיחות

ברור שכדי לתת לילדך ללכת לבית הספר לבד, הם חייבים לדעת כללי בטיחות בסיסיים על מנת למנוע תאונה.

  • זה חייב בצורה מושלמת מכיר את המושגים של קוד הכביש המהיר אשר יועיל למסעו כהולך רגל.
  • הוא חייב גם לדעת את המסלול כמו את כף היד להגיע לבית הספר וממנו. אז אל תהססו לעשות את זה כמה פעמים איתו לפני שהוא סוף סוף הולך לבד.
  • חשוב שהוא קח את הזמן et שהוא לא רץ בדרך לבית הספר. אז אתה צריך להגיד לו שגם אם הוא מאחר, הוא צריך ללכת לשם.
  • למען בטיחותו וכדי שייראה בבירור על ידי כלי רכב, ניתן לבקש ממנו ללבוש אפוד צהוב זמן נסיעה או פשוט צמיד מחזיר אור כדי שניתן יהיה לראות אותו מרחוק.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 פעולות לאמץ כדי למנוע תאונות ביתיות