חרדה ודיכאון אצל ילדים: זיהוי הסימנים

כל ההורים רוצים רק דבר אחד: טובת ילדם. עם זאת, למרות כל המאמצים שאתה יכול לעשות כדי להשיג זאת, ייתכן מאוד שילדך ישקע בדיכאון ילדות. מצב שאולי נראה לגמרי לא מציאותי בגיל כל כך מוקדם, אבל בכל זאת קיים. לכן עדיף שיהיה לך את כל המידע לרשותך כדי לנהל את המשבר הזה לפני שהוא יתקלקל.

סימנים שצריכים להתריע

אתה יכול להבחין במהירות פחות או יותר במצב דיכאון אצל ילדך פשוט על ידי עוקבים מקרוב אחר התנהגותו. עם זאת, אתה גם לא צריך להגיב בחופזה מדי ולאפשר זמן לפני שתדאג כדי להיות בטוח שזה אכן מצב דיכאוני. כמומלץ expertpublic.fr ב פריט זהחשוב לחכות לפחות שבועיים התבוננות בהתנהגויות של הילד כדי להסיק אם זה אכן מצב דיכאוני או לא.

  • כמו אצל מבוגרים, דיכאון או מצב של חרדה גדולה מתבטאים בילדים דרך רבים עֶצֶב או א מצב רוח רע על בסיס כמעט יומיומי.
  • ה אובדן תיאבון מאפיין גם מצב של חרדה אצל ילדים. אז אל תהססו לעקוב אחר הכמויות שהוא בולע בכל יום ולבדוק אם הוא לא לרדת במשקל.
  • כשהוא לא במצב רוח טוב, ילד יכול, כמו מבוגר, לא יותר לראות תחומי עניין בפעילויות שפעם ריתק אותם.
  • ה שינה יכולה להיות מאוד חסרת מנוחה ולילות קצרים יחסית.
  • בגלל חוסר שינה, אבל גם מצב קבוע זה של חרדה, הילד יכול להיות עייף מאוד.
  • עַל יכולת הריכוז מופחתת משמעותיתוניתן לראות זאת בקלות ב התוצאות האקדמיות שלו. לכן אל תהססו לקבוע פגישה עם אחד המורים שלהם כדי לברר יותר על התנהגותם בכיתה.
  • לבסוף, הילד מסתכן בכך אפלים מאוד, אפילו מחשבות אובדניות. שאלת המוות יכולה להיות נוכחת בכל מקום במוחו.

דעו מדוע הילד סובל מדיכאון

הילדים הם מאוד רגיש ולכן יכול להרגיש את הירידה הזו במורל כתוצאה מכך שכול או אירוע טראומטי, בדיוק כמו מבוגרים. עם זאת, הם נוטים להרהר במקום לשים דברים בפרספקטיבה, במיוחד בגלל גילם הצעיר שעדיין אינו מאפשר להם הפרספקטיבה הדרושה כדי למנוע שקיעה.

ילד עצוב קונסולת תמיכת הורים חולהילד עצוב קונסולת תמיכת הורים חולה
קרדיטים: iStock

אם תשים לב שהילד שלך סובל לפחות חמישה מהתסמינים הללו, אז אל תהססו לבקש ממנו לפגוש איש מקצוע על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית. דיכאון בילדות הוא אכן מחלה קשה מאוד מה שיכול להוביל למחשבות האפלות הגרועות ביותר, כפי שצוין ici. לילד יכול להיות קושי רב לצאת מהמצב הזה, מה שיכול בהחלט לעקוב אחריו במשך שנים. אם הוא לא מספר על כך לאיש ואם לא ידאגו לו במהירות.

כמה פתרונות שיעזרו

תקשורת חיונית לחלוטין במקרה הזה. לכן תצטרכו לפתוח את הדיאלוג כדי לא להשאיר את ילדכם לבד ושותק. בשביל זה, אל תזניח את רגשותיו et להראות לעצמך הבנה על מנת לאפשר לו להתמכר לשקט נפשי מוחלט.

אם אתה מגלה שדיבור עם עצמך לא בהכרח משפר דברים, אל תהססו לפנות למטפל מומחה בבעיות דיכאון בילדות כדי לעזור לו. לפעמים, ילדים דווקא מעדיפים להתמכר לזרים שהדיאלוג איתו פשוט יותר וללא טאבו.

לבסוף, עשה כמיטב יכולתך לאסור מסכים של הבית. הם יכולים למעשה לתרום לנסיגה של ילדכם, ולכן להחמיר את המצב. לעומת זאת, במקום זאת להתמקד בפעילות גופנית בחוץ על מנת לאפשר לו להתבטא באמת ולא להפנים יותר את הרוע המכרסם בו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מספר סיפורים שילדך לעולם לא יוכל לחיות בלעדיו

איך זה עובד והיתרונות שלו