איך זה עובד והיתרונות שלו

אימון סנוזלן הוא סוג של טיפול המשתמש בגירוי חושי כדי להקל על מצבים שונים. זה פותח במקור בשנות ה-70 כדרך לעזור לאנשים עם מוגבלות נפשית, אך מאז הוכח כיעיל גם למגוון רחב של מצבים אחרים.

המילה Snoezelen היא שילוב של המילים ההולנדיות Snuffelen (לרחרח) ודוזלן (לנמנם), שמתאר בצורה מושלמת מצב הרפיה שאליהם אנשים נכנסים לעתים קרובות במהלך סוג זה של טיפול. במהלך אימון סנוזלן, המטופלים נחשפים לסוגים שונים של גירויים תחושתיים, כמו מוזיקה רכה, עיסוי עדין או ריחות מרגיעים. זה יכול לעזור להרגיע את הנפש והגוף. זה יכול לשמש גם כהסחת דעת מכאב או רגשות שליליים אחרים.

כמה מחקרים הראו שאימון סנוזלן יכול לעזור להפחית חרדה, דיכאון ותסיסה. זה גם יכול לשפר את איכות השינה ולעזור לאנשים עם דמנציה לשמור על עצמאותם לאורך זמן.

אם אתה חושב שאימוני סנוזלן עשויים להועיל לך או לאדם אהוב, שוחח עם הרופא שלך או עם מטפל מוסמך.

היכן מתרגלים אימון סנוזלן?

הדרכת סנוזלן מועברת בדרך כלל בחדר ייעודי, אך ישנן גם יחידות ניידות שיכולות להביא את הטיפול אליכם הביתה.

מה היתרונות של האימון?

היתרונות של אימון סנוזלן הם כדלקמן:

  • הפחתת חרדה
  • הפחתת דיכאון
  • Détente
  • איכות שינה משופרת
  • שמירה על עצמאות לאנשים עם דמנציה

אימון סנוזלן: איך להשתמש בו עם ילדים?

ניתן להיעזר באימון סנוזלן עם ילדים כדי לעזור להם להתמודד עם מצבים שונים, כגון חרדה, דיכאון, בעיות שינה וכו'. חשוב לדבר עם הרופא של ילדך או עם מטפל מוסמך לפני תחילת הכשרת סנוזלן. ברגע שיש לך אור ירוק, אתה יכול להתחיל בהקמת חדר סנוזלן בבית שלך. כדי לעשות זאת, אתה יכול להשתמש בתאורה רכה, מוזיקה מרגיעה ועיסויים עדינים. אפשר להשתמש גם בבשמים מוכרים להרגיע את הנפש והגוףכמו לבנדר או קמומיל.

עם אימונים קבועים של סנוזלן, אתה אמור לראות שיפור במצב הרוח והרווחה הכללית של ילדך. אם יש לך שאלות או חששות, אנא אל תהסס דבר עם הרופא או המטפל של ילדך.

מצא רופא מוסמך להכשרת סנוזלן

אם אתה רוצה לנסות את הכשרת סנוזלן, חשוב למצוא רופא או מטפל מוסמך. אתה יכול לבקש המלצה מרופא המשפחה שלך, או לחפש מטפל בסנוזלן באזור שלך. ברגע שתמצא מישהו, הקפד לשאול על הכישורים והניסיון שלו עם סוג זה של טיפול.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חרדה ודיכאון אצל ילדים: זיהוי הסימנים

5 טיפים כדי להבטיח שזה ילך בצורה מושלמת