מתי הזמן הנכון לתת לילדיכם לשטוף את עצמם?

המקלחת היא בדרך כלל רגע של שיתוף ושותפות בין ילד להוריו, מאז הלידה. עם זאת, בגיל מסוים, ילדים דורשים יותר עצמאות ואוטונומיה, ולכן לשטוף את עצמם. בין החשש שהוא ייפול במקלחת או באמבטיה או יטבוע, לבין החשש שהוא לא ישטוף את עצמו בצורה הנכונה, יכול להיות קשה לספק את בקשתו. להלן מספר אינדיקציות כדי להבטיח שאבן דרך זו תושג ללא בעיות עבור ההורים, אלא גם עבור הילד.

צורך באוטונומיה

בדרך כלל, ילדים מרגישים צורך לבצע משימות מסוימות בעצמם בסביבות גיל 2-3 שנים. ברור, חיוני שאחד ההורים להישאר קרוב ממנו באותו רגע כדי לצפות שהוא לא מגיע שום דבר רציניאלא גם עבור לבוא לעזרהשכן בגיל זה, לילדים עדיין אין ממש מודעות להיגיינה ואיך להתקלח ביעילות. גם אם הוא עדיין יזדקק להוריו כדי לפקח על שעת המקלחת, זה עדיין חשוב להתפתחות שלו ושלו רכישת אוטונומיה שהוריו לתת לו הזדמנות להתקלח לבד. הוא חייב לדעת שהם עושים לו אמוןתוך כדי ללמד אותו את המחוות הנכונות.

להתקלח בבטחה

מ 5-6 שניםאפשר לעזוב את ילדך להתקלח לבדהכל פנימה להישאר קרוב של חדר האמבטיה. לעתים קרובות, בגיל הזה, יש להם גם צורך בפרטיות ויעדיף להכיר אותך מחוץ לשירותים. אפשר להציע לו לתלות וילון מקלחת ולהסביר לו שהדלת תישאר פתוחה כדי להרגיע את הוריו. כמו כן, מומלץ להתקין א שטיח נגד החלקה באמבטיה או במקלחת, וגם לשים לשטוף מטליות על הברזים כדי למנוע סכנת כוויות.

ילדים עשויים גם להיות מבוגרים מספיק כדי להבין שזמן המקלחת יכול להיות מסוכן, בין לבין מצנחים וה סכנת טביעהושגם אם ההורים לא מאוד רחוקים, הם עדיין חייבים הזהר.

קרדיטים: Pixabay – Pezibear

מקלחת יעילה

מעבר להיבט הבטיחותי, השירותים חייבים להיעשות בצורה נכונה כדי שהילד ירכוש את מחוות טובות, אבל גם כדי לא לבזבז יותר מדי זמן לעמוד בקצב שלו. בשביל זה עדיף, לפני שנותנים לו להתקלח לבד, להסביר לו במילים פשוטות חשיבות המקלחת ואיך לשטוף את החלקים הפרטיים שלך. עליך גם ללמד אותו להשתמש בסבון באמצעות מינונים טובים.

כדי שיוכל לראות בעצמו את יעילות השירותים שלו, ההורים יכולים להתקין מראה מול המקלחת או האמבטיה כדי שיוכל לראות אם נשאר לו סבון על הגב או שמפו בשיער.

לבסוף, אין לראות במקלחת א עֲבוֹדָה שִׁגרָתִיתאלא בתור א רגע הכרחי et נעים על כל פנים. כדי למנוע מזה להפוך לסיוט, ההורים יכולים לארגן מספר צעצועים באמבטיה כדי שהילד יקשר את הרגע הזה למשהו נעים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה כדאי לחסן גם בנים?

מתי כדאי לתת לילד לישון בבית של חבר?