למה כדאי לחסן גם בנים?

כשאנחנו שומעים על חיסון נגד נגיף הפפילומה, אנחנו מיד חושבים שזה נוגע רק לנערות צעירות. למעשה, מזה כחמש עשרה שנים, הוא מומלץ מאוד לילדות בגילאי 11 עד 14, עם הדבקה עד גיל 19. עם זאת, מאז ה-16 בדצמבר 2019, חיסון זה הומלץ גם לכל הבנים בגילאי 11 עד 14, תמיד עם השגחה עד גיל 19. לכן זה נורמלי לחלוטין לתהות מה האינטרס של הציבור החדש הזה שכבר מזמן לא נכלל מהחיסון הזה.

נגיפי פפילומה: עלולים להיות מסוכנים מאוד

נגיפי פפילומה הם משפחה של וירוסים המועברים במגע מיני שיכולים להדביק העור והריריות. ברוב המוחלט של המקרים, הם לגמרי אסימפטומטי וניתן לחסל אותו על ידי המערכת החיסונית תוך 6 עד 18 חודשים בלבד. עם זאת, אל לנו להאמין שכולם בהכרח לא מזיקים. אכן, הם יכולים להיות אחראית לסרטן נשים חמורות מאוד (צוואר הרחם, הפות, הנרתיק). זה גם נשים שהכי נפגעות, עם 4,580 מקרים חדשים של סרטן נגרמים על ידי נגיפי הפפילומה מדי שנה, מה שמסביר מדוע החיסון נועד רק עבורם במשך כל כך הרבה שנים.

למרות זאת, גם גברים יכולים לפתח סרטן מנגיף פפילומה, במיוחד לפין. נגיפי פפילומה יכולים גם להוביל לסרטן פי הטבעת, הפה והגרון, ולכן יכולים להשפיע על גברים ונשים כאחד. אתה צריך לדעת כי נגיפי פפילומה הם מאוד מדבק. כך גם מעריכים 70 עד 80% מהאוכלוסייה הפעילה מינית יבואו איתו במגע לפחות פעם אחת בחייהם.

עודד חיסון לבנים

כל הסיבות הללו עודדו לאחרונה את רשויות הבריאות לעשות זאת חיסון פתוח לנערים צעירים. יתרה מכך, מאז 2021, חיסון זה קיים מחיר תשלום 65% להן על ידי ביטוח לאומי, כמו לבנות. החיסון פתוח לפיכך לבנים מגיל 11 עד גיל 14. אם נבחרה קבוצת גיל זו, זה בגלל שעדיף לעשות זאת לפני תחילת חיי המין על מנת לרכוש א חֲסִינוּת. החיסון יעיל יותר גם בקרב צעירים שטרם נחשפו לסיכון להידבקות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 טיפים לשלם פחות

מתי הזמן הנכון לתת לילדיכם לשטוף את עצמם?