איך לטפל בזה

ילדים צעירים הם למרבה הצער מטרותיהן של מחלות רבות, במיוחד כאלה המשפיעות על העור, כמו אימפטיגו. זיהום זה מתבטא בגלדים על הגוף שאינם חמורים, אך עדיין יש לטפל בהם במהירות כדי למנוע זיהום אפשרי לילדים אחרים.

כיצד מתבטא אימפטיגו?

אימפטיגו הוא א זיהום חיידקי עור הנגרם על ידי סטפילוקוקוס או סטרפטוקוקוס. זה יכול ללבוש צורה יותר קְרוּמִי אוֹ בולוס, כי החיידקים הנמצאים מכילים רעלים אשר יתקלפו מהעור. הנגעים הקטנים הללו הם בדרך כלל אדומים, אך יכולים להפוך גם לקרום צהבהב. הזיהום הזה הוא מאוד מדבק ונוגע בעיקר לילדים צעירים בין שנתיים לחמש. עם זאת, גם מבוגרים יכולים להיות מושפעים. זו הסיבה שחשוב לטפל באימפטיגו במהירות.

אימפטיגו בדרך כלל מתחיל להופיע כמו פצעונים סביב פתחים (נחיריים, פה, פי הטבעת). הגלדים בדרך כלל נוטפים, אך הילד אינו סובל מתסמינים אחרים. לכן מדובר בעיקר באי נוחות ובבעיה אסתטית. עם זאת, כאשר האימפטיגו הוא בצורת שורית, הנגעים אינם זהים. אנחנו אכן מוצאים בועות רכות ושקופות של בערך סנטימטר עד שניים מוקפות בהילה אדומה קטנה. במצב זה הילד עלול לסבול גם משלשולים, חום או עייפות.

במקרים נדירים, אימפטיגו יכול להשפיע גם על תינוקות ולהפוך הרבה יותר רציני. החיידק יכול למעשה להתפשט לאיברים מסוימים כמו הריאות ולגרום לדלקת ריאות.

איך להתגבר על אימפטיגו?

אם אתה מבחין שילדך נגוע באימפטיגו, עליך קודם כל להיות ערני במיוחד לגבי גֵהוּת על מנת למנוע ממנו להיות מדבק מדי, במיוחד אם הוא מבלה את ימיו בקהילה. לכן מקלחת יומיומית היא הכרחית, אבל גם שטיפת ידיים לאחר אכילה או הליכה לשירותים.

בצעו גם ניקוי עמוק בבית כדי להיפטר מחיידקים שאולי הוטמעו בחפצים שהקטנטן שלכם נוגע בהם כל יום: סדינים, כריות, מגבות וכו'.

אתה חייב אז, ללא דיחוי נוסף לקבוע תור לרופא שלך על מנת לרשום טיפול מקומי המבוסס על חומצה פוצידית. עם זאת, אם האימפטיגו של ילדכם נראה נרחב יותר והוא מראה סימנים של חום או שלשול, הרופא ירשום טיפול אנטיביוטי דרך הפה שיאפשר לכם להיפטר מהחיידקים המגעילים הללו תוך שבועיים בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משחק עם ילדך: האם זה באמת חשוב?

מהם היתרונות בלהביא ילדים עם פער גילאים גדול?