לקראת טיפול חדש להגבלת התסמינים?

אוטיזם היא הפרעה נוירו-התפתחותית שיכולה להיות בעלת השלכות על דברים רבים בחיי היומיום: מיומנויות מוטוריות, שפה, אינטראקציות חברתיות ואפילו רגשות. אוטיזם, שהוכר רשמית כנכות בשנת 1996, יכול להיות קשה מאוד להתמודדות על בסיס יומיומי, הן עבור אלה שנפגעו והן עבור הסובבים אותם, במיוחד הורים. למרות שאיננו יודעים את הגורמים המדויקים לאוטיזם, יש כנראה קשר לגנטיקה. למרבה הצער, כיום אין טיפול רפואי ל"ריפוי» ההפרעה הזו. עם זאת, האנשים הנוגעים בדבר נהנים מטיפול רב תחומי המותאם לצרכיהם. אכן, אין רק סוג אחד של אוטיזם, מה שאומר שלא לכל החולים יש אותם צרכים. למרות הכל, המחקר נמשך וזה בהחלט יכול לתת קצת תקווה לאנשים שנפגעו מאוטיזם, עם אולי טיפול חדש כדי להגביל את הסימפטומים.

מולקולה שנותנת תקווה

מחקר עדכני פורסם ב-13 באפריל 2022 בכתב העת Neuropsychopharmacology. זה בוצע על ידי חוקרים מ-CNRS, Inserm, Inrae ואוניברסיטת טורס בנושא יוני ברומיד שעשויים להיות מסוגלים להפחית את תסמיני האוטיזם. ואכן, לאחר בדיקות שבוצעו על עכברים בעצמם הנושאים הפרעות אוטיסטיות, החוקרים הצליחו לראות כי יוני הברומיד אפשרו לשחזר כישורים חברתיים מסוימים ושל להפחית חרדה.

בעקבות הגילוי חסר התקדים הזה, ג'רום בקר, חוקר ב-Inserm, הכריז: "ממצאים אלו מספקים מעט יותר ביטחון ביכולתו של הטיפול להיות ניתן להכללה למספר תת-קבוצות של אנשים אוטיסטים בניסויים קליניים עתידיים.».

הפוך את חיי היומיום לקלים יותר

ברור שהחוקרים יבצעו כעת מחקר בבני אדם, עם טיפול שיוצג בצורה של טיפות שקל יותר לקחת מטבליות, במיוחד לילדים. עם זאת, ז'רום בקר עדיין רוצה להבהיר: "טיפול תרופתי זה לא יחליף את הגישות ההתנהגותיות הנהוגות כיום, אלא ישלים אותן. אנחנו לא הולכים לרפא את המחלה, אלא להקל על חייהם של חולים, במיוחד מבוגרים.».


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 הסרטים הטובים ביותר לצפייה עם המשפחה

זה יהיה טוב להתווכח מול הילדים שלך