גינה תהפוך את הילדים לאינטליגנטיים יותר

הורים בדרך כלל עושים כל שביכולתם כדי לספק את הטוב ביותר עבור ילדיהם. ברור שלא לכל המשפחות יש את אותם קריטריונים ומעל לכל אותו תקציב, אך לעיתים קרובות מאוד, הדבר מצריך נוחות מגורים שיכולה להתורגם ללינה מתאימה לילדים. כך, הורים רבים בוחרים למצוא בית עם גינה על מנת להציע חלל חיצוני לקטנטנים, שבדרך כלל צריכים להתאמן. יתרה מכך, מחקר שנערך לאחרונה טוען שילדים שהתמזל מזלם לקבל גינה הם אינטליגנטים יותר.

סביבה טבעית יותר

על פי כתב העת Plos Medicine ולאחר מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת האסלט, בבלגיה, ילדים שנמצאים לעתים קרובות יותר במגע עם הטבע יפתחו את היכולות האינטלקטואליות שלהם ביתר קלות. כדי להגיע למסקנה זו, מדדו המדענים את שטח השטחים הירוקים (גן, פארק וכו') שאותרו מסביב לבתיהם של ילדים בגילאי 10 עד 15. לאחר מכן הם חישבו את מנת האינטליגנציה (IQ) שלהם על מנת לנסות ליצור קישור בין שתי פיסות המידע הללו. הם מצאו את זה ללילדים שנחקרו היה מנת משכל ממוצעת של 105. עם זאת, הם גם מצאו ש-4% מהילדים שחיו במקום עם מעט ירוק מסביב היו בעלי מנת משכל נמוכה יותר. פחות מ-80. לעומת זאת, בקרב הילדים שנלמדו, לאף אחד מאלה שהיו להם גינה לא היו תוצאות נמוכות כל כך. לפיכך, לפי אותו מחקר זה, מגורים במקום מוקף ב-3% ירוק לפחות יאפשרו לילדים להגדיל את מנת המשכל שלהם בכ-2.6%.

ילדים מסופקים יותר בחוץ

לשטחים ירוקים יש לכן השפעה חיובית אמיתית על התפתחות הילד. אפילו נראה שהטבע אחראי פחות בעיות התנהגות אצל ילדים. ואכן, במקומות מוקפים בהרבה ירוק, חוקרים גילו זאת בעיות התנהגות אצל ילדים שכיחות פחות שתי נקודות בהשוואה לאלו שגרים בסביבה עירונית. עבור חוקרים, זו בהחלט העובדה הזיהום הרבה פחות משמעותי באזורים הכפריים.

אם לא לכל ההורים יש את האמצעים להציע לילדיהם גינה, המחקר הזה מגלה כמה חשוב למרות הכל לעשות זאת להעדיף טיולים בחוץ ככל האפשר להתפתחותם התקינה. תזכורת קטנה, על אחת כמה וכמה שימושית בזמן שבו מסכים הם נוכחים בכל מקום.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 שיטות מפוקפקות שהשתמשו בהן אבותינו עם ילדים

7 התנהגויות מפתח לאמץ