למה הם כל כך מסובכים

מתחים בין הורים לילדים הם בדרך כלל חלק בלתי נפרד ממערכות היחסים המאוד מיוחדות הללו. זה לא אומר בהכרח ששני הצדדים לא מסתדרים, אלא פשוט שהקשר הקרוב הזה מוליד ויכוחים נוספים. בנוסף, לעתים קרובות אנו נוטים לשמוע שלאמהות יש יותר קושי עם בנותיהן, ולהיפך. דעה קדומה שקיימת כבר הרבה זמן ומאושרת במשפחות מסוימות. אבל למה ליחסים בין אמהות ובנות יש את המוניטין הזה? ואם כן, האם יש לכך הסבר?

הרבה לחץ וציפיות

במשך מאות שנים, נשים נתונות לאינספור לחצים כך לנצח להופיע באור הטוב ביותר שלהם. הם חייבים להיות גם אובייקטים של תשוקה תוך שהם מסוגלים לנהל משפחה ביד ברזל. החריגה הקלה ביותר מההנחיות המוכתבות על ידי החברה עלולה לגרום להם להפוך לשוליים לחלוטין. ברור שבתנאים האלה, ילדות קטנות יכולות לקבל לחץ רב על הכתפיים מגיל צעיר.

כאשר נשים הופכות לאמהות, הן נוטות להשליך הרבה על ילדיהן. ברור שהרבה יותר קל לדמיין איך ייראו החיים של ילד מאותו מין כמוך. אם רוב האמהות רוצות את הטוב ביותר עבור ילדיהן, הן יכולות להיות הרבה יותר קשה עם בנותיהם רק בגלל שהם יודעים את השגיאות שהם יכלו לשחזר.

במקרים אחרים, אמהות מודעות לחלוטין הקושי להיות אישה בחברה של היום. לכן הם יכולים להיות מחמירים יותר כדי לעשות זאת לתת לבנותיהם את כל המפתחות לדעת איך להגן על עצמן ולהשמיע את עצמן כאשר מגיע הזמן. כך הם יוכלו למצוא מקום ביתר קלות בתנאים אלה.

הורה ילד אם בת בעיית משבר גיל ההתבגרות עצובהורה ילד אם בת בעיית משבר גיל ההתבגרות עצוב
קרדיטים: iStock

בין העברה לקנאה

בדיוק כמו אבות עם בניהם, נשים יכולות לפעמים לעשות העברה אמיתית לבתם. הם יכולים למעשה לזהות את עצמך בה או להיפך בכלל לא וכך נסה למצוא קווי דמיון בכל מחיר. לאחר מכן ניתן להקדיש תשומת לב מיוחדת לחינוך הבנות כך שהן מתאימים לקריטריונים של אמם. גם לאמהות יש התחושה שהחמצתי דברים מסוימים במהלך חייהם שלהם ולכן יעשו הכל כדי כדי שהבת שלהם תוכל ליהנות מזהבין אם היא תרצה או לא.

זה גם ללדת בת להתעמת עם ההשתקפות של האדם עצמו. בין אם יש דמיון פיזי או לא, קשה לאישה שלא לראות קווי דמיון עם בתה. כמה אמהות להעריץ את התכונות של בתם וזה יכול להפוך במהירות ל קנאה. ברור שבתנאים האלה הקשר הופך חוֹלָנִי et אפילו תחרות יכולה להתקיים בין שתי הנשים. לפעמים המטרה העיקרית של הקנאה הזו היא פשוט הנוער ממנו מרוויחה הבת ושכבר לא בהכרח רלוונטי לאם. קרב אבוד שעלול להוביל ליחסים רעים מאוד בין שתי הנשים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 רעיונות להקמת חדר משותף למספר ילדים

8 הסרטים הטובים ביותר לצפייה עם המשפחה