הסקר מגלה אילו פירות וירקות מכילים הכי הרבה חומרי הדברה

הורים בדרך כלל עושים הכל כדי לתת את הטוב ביותר לילדיהם והאוכל אינו יוצא מן הכלל. אנו רואים גם עניין מחודש אמיתי במוצרים מחקלאות אורגנית, כמו גם של יצרנים מקומיים קטנים. למרבה הצער ולמרות כל המאמצים הללו, חומרי הדברה עדיין נוכחים מאוד במזון שלנו. זה גם מה שמוכיח הסקר החדש הזה, שמגלה אילו פירות וירקות נמצאים בסיכון הגבוה ביותר.

חומרי הדברה בכל מקום

ה-NGO Générations Futures פרסם דו"ח ב-5 ביוני 2019 על חומרי הדברה הקיימים בפירות וירקות בצרפת. כך אנו למדים זאת 71.9% מהפרי et 43.3% מהירקות לְהַכִיל שאריות חומרי הדברה. ממצא שיכול להיות ממש מדאיג עבור חלקם, אבל זה לא הכל: 3% מדגימות אלו מכילות א רמת הדברה מעל גבול השאריות המקסימלית (MRL). ברור שהנתונים האלה יכולים להיות מפחידים לא נוגעים למוצרים מחקלאות אורגנית.

הפירות והירקות המושפעים ביותר

למרבה המזל, לא כל המוצרים מושפעים באותה צורה מחומרי הדברה. בין הפירות המושפעים ביותר, אנו מוצאים מיראבלים (חומרי הדברה שנמצאים באחד מכל שני פירות), קלמנטינות וה קלמנטינות (88.1% מהמוצרים שנבדקו הכילו חומרי הדברה). עבור ירקות, אלה הם סלרי המכילים הכי הרבה (83% מהירקות שנבדקו).

ילדים אוכלים צלחת ארוחת ירקותילדים אוכלים צלחת ארוחת ירקות
קרדיטים: iStock

עם זאת, ככל שהיא גבוהה, רמת ההדברה בפירות וירקות אלו עדיין עומדת משפטי. זה לא המקרה עבור חלק גדול מהמוצרים הבאים, שבהם חריגה ניכרת מה-MRL : ה ceriseה אשכוליותאניאננסה עשבי תיבול טרייםה סלריה חסהה ענף סלרי וה עוֹלֶשׁ.

יש לקחת את התוצאות עם קצת פרספקטיבה

למרות שמסקנות אלו עשויות להיראות מדאיגות מאוד, הן גם מאפשרות להורים לדעת אילו מוצרים לצרוך מבלי לקחת יותר מדי סיכון: אבלה דלעתה אבטיח et שום מעולם לא עברו את הסף הרגולטורי בזמן ניתוחים אלה.

פרנסואה וילרט, מנהל Générations Futures, רוצה במיוחד להדגיש את העובדה שהמטרה העיקרית של סקר זה היא לאפשר לצרכנים לפעול עם ידע מלא של העובדות: "כמובן שעלינו לעודד צריכת פירות וירקות. אבל כיום, הצרכנים רוצים ליהנות מהיתרונות שלהם מבלי לכלול בו זמנית שאריות חומרי הדברה עם תכונות מדאיגות.».


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 כללים שיש ליישם כדי לעודד את ההתפתחות האישית שלהם

הכרח להתפתחותם