האם הבכור צריך לדאוג לאחיו ואחיותיו?

כאשר ילדים מתחילים לגדול ולקבל עצמאות, הורים מתפתים לעתים קרובות לעזוב לכמה דקות כדי לבצע משימה קטנה, מה שכמובן מבטיח שהילד הגדול יותר יוכל להגיב במהירות במקרה של בעיה. ואז, עם הזמן, אם יש אמון, היציאות יהפכו ליותר ויותר חוזרות ומתארכות. עם זאת, האם זה באמת רעיון טוב לתת לאח הבכור לשמור על הילדים האחרים כשההורים אינם?

סימני אזהרה

כדי שילד יוכל לשמור על אחיו ואחיותיו, צריך קודם כל להיות מסויים פער גילים בין הבכור לאחרות. אכן, אם תשים לב שהבכור שלך עדיין משחק בקביעות עם אחיו ואחיותיו, אולי זה עדיין לא הזמן המתאים להשאיר אותו כזה אַחֲרָיוּת. עליך גם לוודא שילדך הגדול מספיק קשובים לצרכים של אחים. לכן עליו להיות מסוגל להזהיר אדם אחר במידת הצורך, אך גם לנקוט בפעולות מועילות במקרה של תאונה. תוכל לשפוט אם הוא באמת מסוגל לכך בחיי היומיום על ידי התבוננות בשלו תגובות מתמודדים עם מצבים דומים מסוימים.

שאלה של גיל?

ברור שאסור לתת אחריות כזו לילד צעיר מדי וחסר בגרות. גיל לכן חשוב כשמדובר בהשארת ילדים לטפל. אז אתה בהחלט לא הולך להשאיר את הילדים שלך לבד אם הם רק בני 3, ועוד פחות מכך להשאיר אותם עם האחריות לשמור על אחיהם ואחיותיהם. עם זאת, זה לא מונע מכם כבר מגיל צעיר להפקיד עליהם כמה תחומי אחריות קטנים, כדי כבר להטיל עליהם אחריות.

  • לכן אתה יכול, מגיל צעיר מאוד, להרגיל אותם לעשות קצת משימות בבית, כמו לערוך את השולחן ולפנות אותו
  • בסביבות גיל 7 אפשר ללמד אותם את הראשון כללי אבטחה של הבית, אלא גם להראות להם את פעולות לאמץ במקרה של בעיה.
  • עם הזמן, המשימות יהפכו ליותר ויותר אחראי וגם הילד שלך ירוויח בַּגרוּת
אחים אחים אחיות משפחה ילדים שלושהאחים אחים אחיות משפחה ילדים שלושה
קרדיטים: iStock

טיפול בילדים עוזר כן, אבל לא הורה

עדיין חשוב לא לבלבל את דעתו של הילד בכך שתיתן לו מקום שאינו שלו. בנוכחותך, הבכור שלך חייב להבין שאין לו לחלוטין אין סמכות על אחיו ואחיותיו, ושהוא, להיפך, באותה רמה כמוהם. זו הסיבה שחשוב שתזהרו בעצמכם לא לטשטש את התפקידים במתן לו יותר מדי אחריות כלפי אחים.

אתה גם צריך להיזהר לא לנצל יותר מדי את זה שהוא יוצא כל סוף שבוע. השומרים האלה חייבים להישאר מאוד מִקרִי בדיוק כדי להימנע מכך בִּלבּוּל תפקידים.

לבסוף, עליכם להבין שזה מעל הכל שירות שהיא מספקת לכם. אז אתה יכול להודות לו מדי פעם עם א שְׂבִיעוּת כספית, מתנה קטנה או התגמול לבחירתכם. וגם אם יש פרס, אתה עדיין צריך לוודא שהילד שלך כן בסדר לשמור על אחיו ואחיותיו. היזהר, עם זאת, להישאר סביר : אם נעלמת רק עשר דקות לכמה סידורים, אין צורך להודות לו בכסף.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ילדים גדולים יותר אינטליגנטים יותר מאחיהם ואחיותיהם הצעירים

7 הצעצועים שילדים אוהבים, אבל ההורים שלהם שונאים!